منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود کتاب مواد دارویی برای پزشکی چینی اثر Carl-Herman Hemp

دانلود کتاب مواد دارویی برای پزشکی چینی اثر Carl-Herman Hemp

کپسول لاغری نچرال اسلیمینگ سبز فیفولی

کپسول لاغری نچرال اسلیمینگ سبز فیفولی

دانلود کتاب آنتی بیوتیک ها Antibiotics

دانلود کتاب آنتی بیوتیک ها Antibiotics

دانلود کتاب سم شناسی (علم بنیادی سم ها)

دانلود کتاب سم شناسی (علم بنیادی سم ها)

دانلود کتاب آنتی بیوتیک ها Antibiotics

دانلود کتاب آنتی بیوتیک ها Antibiotics

دانلود کتاب الکترونیکی پایداری دارو برای دانشمندان داروسازی

دانلود کتاب الکترونیکی پایداری دارو برای دانشمندان داروسازی

دانلود کتاب BLOCK BUSTER DRUGS

دانلود کتاب BLOCK BUSTER DRUGS

 دانلود کتاب گیاهان چینی و داروهای گیاهی

دانلود کتاب گیاهان چینی و داروهای گیاهی

دانلود کتاب Doping in Sports

دانلود کتاب Doping in Sports

محرک-های-طبیعی-رشد-مو

محرک های طبیعی رشد مو

اگر مایلید رشد موهایتان بیشتر شود حتما این مطلب را بخوانید و سعی کنید برای این کار همواره از مواد طبیعی حاوی پروتیین بالا،اسیدهای چرب امگا۳، سلونیوم و انواع ویتامین ها استفاده کنید.

 


 هشت محرک افزایش رشد موها


رشد موها به عوامل متعددی بستگی دارد . میتوانیم با استفاده از مواد غذایی خاصی که به راحتی در دسترس ما قرار دارند رشد موها را افزایش دهیم . از سال های دور مردم جهان در جستجوی انواع مختلفی دارو برای رشد مو بوده اند. هرچند که هر مویی نوع خاص به خودش است و چرخه طبیعی خود را دارد. زمانی که شما به میان سالی میرسید (حدود ۳۰ سال) رشد مو کند میشود که علت آن عدم تعادل هورمونی، استرس بیش از حد و رژیم غذایی نامتعادل است. هرکس با موهای بلند و ضخیم سالم و قوی به نظر میرسد. موها مشخص میکنند چقدر بدن و ذهن شما سالم است. بهترین راه برای حفظ سلامتی مو استفاده از راه های طبیعی است.
دانشمندان و پزشکان هم چنان در تلاشند بهترین ترکیب برای مو را بیابند و طیف گسترده ای از معجون رشد و ضد ریزش مو وجود دارد اما در اغلب موارد ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها در دراز مدت موجب آسیب بیشتر میشود. در نتیجه بهتر است از درمان های طبیعی که بدون عوارض جانبی هستند استفاده نمائید. علاوه براین داروهای خانگی ضدریزش و تحریک رشد مجدد مو ارزان و مقرون به صرفه هستند و بهتر از همه اینکه شما میتوانید آنها را در آشپزخانه خود پیدا کنید. در اینجا لیست برخی از دارروهای خانگی موثر و شگفت انگیز است که به شما کمک میکند رشد موهای خود را مجددا در کوتاه ترین زمان بدست آورید.
موها نیز درست مانند گیاهان یک باغ، برای رشد به تغذیه کافی و بستری سالم نیاز دارند. ریشه مو، با توجه به غذایی که می خوریم، تحت تاثیر قرار می گیرد و تغییر می کند. با کمبود مواد مغذی یا استفاده از مواد غذایی آسیب رسان، قدرت بقای ریشه مو به طور فزاینده ای کاهش می یابد و در نتیجه رشد مو کاهش می یابد و موها شروع به ریزش می کنند.
مو های طبیعی باید هر ماه حدود ۱ سانتی متر رشد کنند و رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم به رشد آنها کمک می کند. مواد غذایی با پروتئین بالا، اسید های چرب امگا ۳، ویتامین A، B، C، E، آهن، روی، مس، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین B برای رشد مو بسیار مهم هستند.


۸ ماده غذایی محرک مو


ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا، اسید های چرب امگا ۳ بالایی دارد که بدن به طور مستقل قادر به تولید آن نیست. کمبود اسید های چرب امگا ۳ اغلب منجر به خشکی پوست سر و گردش خون ضعیف می شود. اسید های چرب امگا ۳ در گونه های ماهی مانند:ماهی خال مخالی، ماهی تن و شاه ماهی وجود دارد. می توانید ماهی قزل آلای وحشی را هفته ای ۲ تا ۳ مرتبه در وعدهای غذایی خود بگنجانید.
تخم شربتی
یکی از مواد غذایی گیاهی ای که حاوی اسید های چرب امگا ۳ است تخم چیا یا همان تخم شربتی است.
تخم شربتی را با یک چهارم قاشق چایخوری گیاه جو در یک لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و این ترکیب را به دفعات در طول روز بنوشید. علاوه بر این، گیاه جو اثر قلیایی دارد و به سم زدایی بدن کمک می کند.

 

آووکادو

 

آووکادو


درصد بالای چربی موجود در آووکادو یکی از عوامل داشتن موهای زیبا و براق است. آووکادو رطوبت بالایی به موها می رساند و آنها را در برابر شکنندگی و بدحالتی حمایت می کند. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، اسید فولیک، منیزیم و بیشتر ویتامین های موجود در این میوه، موها را تغذیه و رشد آنها را تحریک می کنند. از آووکادو به عنوان ماسک مو نیز می توان استفاده کرد؛ این میوه را کاملا له کنید و به عنوان ماسک مستقیما روی مو ها قرار دهید.
آجیل
آجیل ها مانند بادام، گردو و… غنی از بیوتین و ویتامین هستند که رشد مو را تحریک می کنند. بیوتین یا ویتامین B7یک کوآنزیم و قسمت مهمی در آنزیم های متابولیزکننده چربی، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است. آجیل ها همچنین کمک می کنند سلول های موی فرد سالم تولید شوند و موهای ضخیم تر و سالم تری داشته باشد. روزانه، خوردن یک مشت آجیل نیاز بدن را برطرف می کند.
گرده زنبور عسل
گرده زنبورعسل شامل تمام ویتامین های گروه Bاست که برای موها بسیار مناسب اند. تخم مرغ، حبوبات و سبزیجات برگ سبز نیز ویتامین های مهم گروهB را تامین می کنند. ویتامین های گروه B برای سوخت و ساز و گردش خون بسیار مهم هستند. آنها ساخت و رشد سلول های جدید را پشتیبانی می کنند و جریان خون پوست سر را بهبود می بخشند، سلامت فولیکول های مو را حمایت می کنند و ریزش مو را کاهش می دهند.
روش کاربرد از این قرار است: برای انرژی بیشتر و رشد بهتر مو یک قاشق چایخوری گرده زنبور عسل را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب و روزی یکبار آرام آرام میل کنید.

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ


تخم مرغ سرشار از پروتئین، زینک، گوگرد، فسفر، آهن و سلنیوم است که برای موها خیلی مهم است. زینک تکثیر سلولی و رشد بافت ها را ترویج می دهد و بافت شکننده را ترمیم می کند. همچنین به حفظ غدد چربی موجود در فولیکول های مو که باعث کاهش ریزش مو می شود، کمک خواهد کرد.
تخم مرغ را به عنوان ماسک مو نیز می توان استفاده کرد. این ماسک از موها مراقبت و رشد آنها را تحریک می کند.
۲ تخم مرغ خام را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب و روی موها و پوست سر پخش کنید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موها را با آب ولرم مایل به سرد شامپو کنید. این ماسک را ماهی یکبار تکرار کنید.
چای گیاهی
گیاهانی مانند رزماری، سلنیوم، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی و مریم گلی رشد مو را افزایش می دهند. رزماری به ویژه برای رشد مو بسیار مناسب است. رزماری فولیکول های مو را تحریک می کند و درخشش زیبایی به موها می بخشد. چای سبز نیز به رشد مو کمک می کند. چای سبز غنی از پلی فنول هاست و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین مانند بسیاری از گیاهان گردش خون را بهبود می بخشد. این گونه گیاهان می توانند مانند چای تهیه و بعد از شستشوی موها استفاده شوند.
روش آماده سازی محلول شستشو از این قرار است:گیاه مورد نظر را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس اجازه دهید محلول سرد شود و بعد از شامپو کردن و آبکشی موها در پایان با محلول تهیه شده آبکشی کنید. این عمل مو ها را تقویت می کند و رشد آنها را بهبود می بخشد.

 

سیب زمینی

سیب زمینی شیرین


میوه های نارنجی و سبزیجاتی مانند هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، هندوانه، خربزه، هلو و پاپایا سرشار از ویتامین A هستند. ویتامین A عملکرد سلول های پوست را حمایت و آنها را حفظ می کند و نقش مهمی در سیستم ایمنی و گردش خون دارد. ویتامین A پوست سر و موها را در برابرخشکی محافظت و به پشتیبانی و رشد موها کمک می کند.

 

 



کلمات کلیدی :
رشد مو , هشت محرک افزایش رشد موها , ۸ ماده غذایی محرک مو , دارو , رژیم غذایی , سلامتی مو , ضد ریزش مو , ترکیبات شیمیایی , داروهای خانگی ضدریزش و تحریک رشد مجدد مو , قدرت بقای ریشه مو , نتیجه رشد مو , کمبود اسید های چرب امگا ۳ , آووکادو , عوامل داشتن موهای زیبا و براق , رطوبت بالایی به مو , ماسک مستقیما روی مو , کربوهیدرات , ویتامین های گروه B , رشد بهتر مو , تخم مرغ , مو , فولیکول های مو , مریم گلی , گیاه دم اسبی , شستشوی مو , آبکشی مو , سیب زمینی شیرین , هندوانه , ویتامین A , محافظت و به پشتیبانی و رشد مو , پوست سر و مو , رزماری فولیکول های مو را تحریک می کند , زینک , ماهی قزل آلا , ماهی تن , ماهی خال مخالی , ماهی قزل آلای وحشی , مو های طبیعی , رژیم غذایی ,



free
hit counter